19 Mart 2021 Cuma

Co-with?

 

Şimdi bizim insan ırkı olarak, en şeyimiz her şeye uyum geliştirebilme şeyi ya,

En tuhaf şeyler, koşul olarak zihnimize kazındığında semavi bir devam edebilme direnci oluyor.

Bu nedenle insan, evet bu kusurlu/kısıtlı bir doğa ile hiç de azımsanacak gibi bir şey değil bence.

Karanlığa da aydınlık kadar hayranım, onların farkında olunduğunda.

Dünyanın şifacısı olarak verilenleri kelimelerimle lekelemeyeceğim.

Keza acı illa ki gerekiyor.

Veya muadili.

Fiziksel acı ile ayna olmuş, bilmese bile dünyanın iplerini tüm hava cıvalarımız için gerçekten tutmuşları anlamam mümkün değil.

Ben bir konfor alanından duyuyorum elbette.

Şükür ki 40' ı aştığımda duyduğumu azımsamayacağım da diyebiliyorum.

Oysa duymaya fırsatı olmadan doğrudan ayna olanlar var.

Cerahat, apse, tecavüz, kan, cinayet, adaletsizlik, kemik kırığı, asit, kesik, çocuğunun kesik kafası, kolu, sevdiğinin yok vücudu, çığlık, kanser, bir anda buharlaşma…ile dolu.

Çokça kişi var.

Sonra diyoruz ki 1 yıldır evden çıkamıyoruz.

Psikolojilerde sıkıntı var ciddi.

Bir de ölüm korkusu.

Niye bu kadar uzaktı ki ölmek bize?

Orada, belki bir sokak, bir gün ötesinde, o kadar insan yukarıdaki en uzun cümledeki şekliyle ölürken?

……………….

Korkuyorum.

Ne de olsa basit bir insansıyım.

Ama zerkedilmesinde yine de bir ışık görüyorum.

Covid’in.

Tanımı ne hızlı bold yaptı değil mi?

Kapitalizmin bence son ve en iddialı seksapeliyle.

Ölmek…evinizde, sokağınızda, en sevdiklerizde, di-bi-niz-de!

Seksapele bayılırım.

Kapitalizmin tanımayı muhteşem isabetli bir harmonik ortalama ile başardığı her insansı gibi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder